Black & Decker Steam-Mop + SteaMitt - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Black & Decker Steam-Mop + SteaMitt op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

o*******@l****** 09-08-2022

Steam mop

Steam mop gekocht om onder andere onze natuurstenen vloer mee af te nemen ivm huisdieren.
Minpunten:-
- doek rolt snel op bij het dweilen, waardoor stoomreiniger gaat als het ware " struikelen" .Daardoor nijg ik om te dweilen niet in de breedte maar in de lengte van de mop.
-Snoer zit best laag, waardoor hij ook in de weg zit bij het dweilen.
- in de hoogste stand water ( 500 ml) is in 10 minuten op.
- mop heeft geen waterindicatie lamp
- geen snelle aan/ uit knoop op de steel van de mop.
- tapijtglijder zat binnen 1 minuut los bij reinigen van het tapijt.
- geen puntstraler kop
Pluspunten:
- lange snoer
- warmt snel op
-2 in 1 apparaat met meerdere opzetstukken
- handstoomreiniger klik je makkelijk los

j********@k********* 18-07-2022

Slechte technische kwaliteit, defect na 2,5 jaar.

Na 2,5 jaar in gebruik bij een gemiddeld gebruik van ongeveer 1x per maand heeft de stoomreiniger het met een luide knal begeven. Kortsluiting, aardlekschakelaar valt uit.
Natuurlijk net buiten de garantieperiode.
Geen coulance
Ik vind dit te snel, een dergelijk apparaat moet bij huishoudelijk gebruik toch veel jaren mee kunnen gaan en niet binnen 2,5 jaar defect raken naar ongeveer 32x gebruikt te zijn.
Voor mij geen Black&Decker meer.

Minpunten

• Slechte technische kwaliteit
  • snel defect, net na de garantie

Aagje2020 30-03-2021

Extra schoon

Ik heb de BLACK+DECKER 1600W Steam-mop nu enkele weken in gebruik en tot nu toe bevalt hij prima. Er zitten veel accessoires bij. Deze heb ik nog niet allemaal gebruikt, maar ga ik zeker nog uitproberen. Het belangrijkste was voor mij het bacterievrij maken van mijn tegelvloer in verband met kruipende kleinkinderen. Als de vloer echt vervuild is moet je toch eerst nog even met een sopje aan de slag. Als je daarna met de BLACK+DECKER 1600W Steam-mop nogmaals over de vloer gaat zie je aan de doeken dat er toch nog wat vuil meegenomen wordt. Het apparaat is gemakkelijk te bedienen en snel op temperatuur. Ideaal vind ik de autoselectknop waardoor je automatisch de juiste hoeveelheid stoom krijgt. Er wordt gezegd dat de stoommop alleen voor harde oppervlaktes is maar ik heb mijn matras er ook mee behandeld in verband met mijn allergie voor huisstofmijt. Dit ging prima. De doeken zijn gemakkelijk te bevestigen en goed wasbaar in de wasmachine. Je moet alleen niet te snel willen werken bij het behandelen van je vloeren want dan kantelt de voet waardoor hij de vloer niet meer raaktl

Pluspunten

• Autoselectknop
  • gebruiksgemak

Minpunten

• snel kantelende voet bij teruggaande beweging

Mylène 27-03-2021

Aanwinst

Na een paar weken gebruik kan ik niet anders zeggen dan dat ik extreem tevreden ben over de steamitt mop. Het zijn een hoop accessoires dat geef ik toe maar het systeem is zo eenvoudig ontwikkeld dat het binnen no-time in elkaar staat. Hoewel ik vaak en veel schoonmaak laat de steamitt mop zien dat er een hoop vuiligheid achterblijft bij het ontbreken van een reiniging met stoom. Vooral met huisdieren, kruimelende kinderen, straatvuil van schoenen is met name de vloerreiniger een uitkomst in ons gezin . De ingebruikname verloopt zo eenvoudig dat je 5 minuten later aan de slag kan zonder eerst een ingewikkelde instructie door te nemen. Het snoer van de steamitt mop is dusdanig lang dat je het hele huis door kan echter is het af en toe even stuntelen omdat hij soms, juist vanwege die lengte in de weg zit. Na een aantal keer krijg je daar vanzelf handigheid in. Een klein nadeel van de steamitt mop vind ik persoonlijk dat hij niet goed blijft staan en moet leunen tegen bijvoorbeeld een muur of deur. Het is fijn dat de doeken in de wasmachine kunnen. Ook het klittenbandsysteem overleeft dit. Tegels, voegen, vloeren, bankstellen, keukenkasten, er is eigenlijk niks waarvoor je de steamitt mop niet kunt gebruiken. Echt een aanwinst in ons huishouden!

Thiming 27-03-2021

Voor vloer top, hand accesoires vind ik minder

Voor onze benedenverdieping vind ik hem top! Heb zelf een PVC vloer dit gaat erg goed. Ook geprobeerd op een stenen vloer, dit heeft vooral de voorkeur! Maak dr beweging niet te snel voor het beste resultaat.

Onze (witte) badkamer met de hand accesoires schoongemaakt. Tijdens het poetsen leek het wel goed te gaan maar achteraf zie je nog veel droog sporen. Heb dus nog een keer met een doek na moeten doen, dit was natuurlijk niet zo leuk;-)

Voor de vloer wel echt een aanrader, vlekken verdwijnen met gemak. Door alle mogelijke accesoires is het een zeer compleet product.

Pluspunten

• Veel accesoires
  • Snel warm
  • Lang snoer

Minpunten

• Korte steel voor mij (193cm)
  • Neem er wel de tijd voor

Mieke 26-03-2021

Nu weet ik zeker dat het echt schoon is

Hadden we deze Black en Decker steam-mop met alle accessoires maar veel eerder aangeschaft. De tegelvloer ziet er schoon uit en na een dag op witte sokken zijn deze ook nog schoon!. Het apparaat is in 15 seconden gebruiksklaar en met het 8 meter lange snoer kom je in iedere hoek van de kamer. Er gaat gewoon kraanwater in en je hebt geen schoonmaakmiddel meer nodig. De vloer droogt supersnel op en ook nog eens zonder strepen. Er zitten 15 accessoires bij dus voor iedere klus is er wel een ander hulpstuk. Niet alleen de vloer maar ook de autobekleding, de eetkamerstoelen, de bank, de spiegels en in de badkamer hebben we schoongemaakt. Met de kleine deltavoer kom je ook echt in de kleine hoekjes. Ook de keuken en het fornuis hebben we inmiddels schoongemaakt. We dachten een schoon huis te hebben maar nu weten we het zeker. Het is gewoon een geweldig apparaat voor alles harde ondergronden. Ik had niet verwacht dat je zo een goed resultaat zou kunnen bereiken, ik raad het apparaat dan ook zeker aan.

Pluspunten

• lang snoer
  • streeploos schoon

MathijsC 26-03-2021

Fijne stoomreiniger!

Ik schrijf graag een review over dit fijne stoom apparaat van black en decker.. want wauw.. schoonmaken is nu gewoon een feestje.

Voor van alles heb ik dit apparaat al gebruikt, het dweilen van de vloeren gaat zo gemakkelijk en snel, en.. de vloeren worden echt mooi schoon.

Maar ook, het reinigen van de badkamer, alle tegels.. met het washand opzet stuk gaat dit echt als een speer .

Het was even zoeken welke opzet stukjes waarvoor dienen, maar met een goede gebruiksaanwijzing werd dit mij al snel duidelijk.

De doeken die erbij zitten zijn ook van goede kwaliteit, ze nemen goed vuil op en zijn ook heel goed te wassen op 60 graden. Ook iets wat veel mensen toch ook wel heel belangrijk vinden.

Als nadeel kan ik mij eigenlijk maar 1 ding bedenken, dat is dat het water reservoir wel redelijk snel bijgevuld moet worden. Nu hebben wij ook wel een grote vloer oppervlakte, maar ik moet hem tijdens het dweilen dan 1x bijvullen.. maar, dat heb ik er dan ook graag voor over.

Kortom, een heel fijn en luxe apparaat dat het schoonmaken van je huis aangenaam en makkelijk maakt..

Aanrader!

Pluspunten

• Veel mogelijkheden/hulpstukken.
  • Goede snelle reiniging van vloeren

Minpunten

• Klein water reservoir

Sander1973 25-03-2021

Maakt goed schoon

Ik heb deze Black+Decker stoomreiniger nu een tijdje kunnen proberen.
Hij was eenvoudig in elkaar te zetten en werd geleverd met veel accessoires. Het was mij in het begin wel wat onduidelijk welke accessoires waar voor dienen. Dat had wel wat duidelijker in de handleiding gezet mogen worden.

Mijn favoriete accessoire is de SteaMitt handschoen. Deze gebruik ik regelmatig voor een grondige schoonmaak. Onder andere kranen, wandtegels, gasfornuis en wastafels krijg ik hier makkelijk en erg goed mee schoon.

Ook het reinigen van de vloeren gaat zeer goed, zowel bij tegels als vinyl. Je kunt de voet loskoppelen waardoor er een kleinere voet ontstaat waarmee je makkelijker in hoekjes kunt komen. Erg handig.
Alles wordt erg goed schoon zonder gebruik van schoonmaakmiddelen. Dat hij (volgens opgave fabrikant) 99,9% van de bacteriën doodt geeft ook een fijn en schoon gevoel.

Het snoer is lang zodat je een groot stuk kunt schoonmaken zonder van stopcontact te hoeven wisselen. De watertank is niet echt groot maar ondanks dat doe je er erg lang mee voordat deze leeg is.

Kwalitatief voelt deze stoomreiniger degelijk aan dus dat geeft vertrouwen met betrekking tot de duurzaamheid. Al is dat natuurlijk afwachten.

Tot nu toe ben ik zeer tevreden.

Pluspunten

• Maakt goed schoon
  • Accessoires
  • Lang snoer

Minpunten

• Handleiding mag wat uitgebreider

Rico 24-03-2021

Kwalitatief goed en veelzijdig apparaat.

Sinds ongeveer drie weken maken we gebruik van de Steam mop, en de daarbij behorende attributen. Voor mensen die graag een bacterievrij huis hebben is dit echt een must-have. Door de verschillende standen van hoeveelheid stoom en al de meegeleverde toevoegingen, is hij geschikt voor het bacterievrij maken van iedere oppervlakte van het huis. Voor iemand die het ‘gewoon’ schoon wil hebben, heeft hij niet zoveel toevoeging en is het extra werk. Alles moet vooraf namelijk schoongemaakt worden. Na het reinigen met de Steam mop moet je zelf nadrogen omdat er vrij veel water/vocht achterblijft op de gereinigde oppervlakken.
Het is prettig dat er zoveel onderdelen zijn meegeleverd, die zijn ieder voorzien van een duidelijk wasvoorschrift en uitgebreide veiligheidsbeschrijving. Een nadeel is helaas dat de bijbehorende doeken snel vies worden tijdens het stomen als je het oppervlak niet eerst schoonmaakt. De doeken zijn niet direct onder de kraan af te spoelen omdat deze heet worden tijdens gebruik. Na een aantal minuten zijn de doeken afgekoeld en kunnen deze worden uitgespoeld om daarna het reinigen met schone doek te hervatten.
Het waterreservoir is niet afneembaar. Het apparaat past niet in iedere gootsteen om het water bij te vullen. Daarnaast is de opening aan de kleine kant. Wel is het waterreservoir voorzien van een waterdichte afsluiting.

Pluspunten

• Hoogwaardige kwaliteit
  • Snel klaar voor gebruik
  • Makkelijk wisselen tussen verschillende onderdelen

Minpunten

• Zelf eerst schoonmaken en achteraf nadrogen
  • Handleiding
  • Waterreservoir vullen

Marsie 23-03-2021

Prima, maar niet overenthousiast!

Het was even utizoeken om te herleiden waar alle hulpstukken voor dienen. In de praktijk blijkt dat je lang niet alle hulpstukken gebruikt. Ook mis ik een opbergbox om deze te bewaren. Met name de hand'borstel' is onpraktisch in gebruik, evenals de 'raamwisser', die laat strepen en druppels na. De kleinere hulpstukken en doeken zijn makkelijk op te bergen en vaak toepasbaar.
Deze stomer is heel snel op temperatuur., dat is een groot voordeel. Daarnaast is het prettig dat je geen slede hoeft mee te trekken en je klikt de stomer makkelijk los van de steel om met de hand verder te gaan. Om de woonkamer te stomen zou een iets langer snoer prettig zijn. In de keuken en badkamer volstaat een korter snoer, want dan struikel je juist over de kabel.
Ik was aangenaam verrast over het waterverbruik, met gemak en zonder bij te vullen kan ik een groot vloeroppervlak (70m2) afnemen. Bijvullen gaat ook heel makkelijk onder de kraan.

Pluspunten

• steelmodel
  • waterreservoir
  • veel accessoires

Minpunten

• onduidelijke handleiding hulpstukken
  • snoer had iets langer gemogen

Imketpg 23-03-2021

veel accessoires, lang snoer, schoon met alleen stoom

Heel graag wilde ik een modernere stoomreiniger proberen dan we al hadden. Toen deze voorbij kwam in het te testen overzicht heb ik me direct ingeschreven en goed gemotiveerd waarom en mocht het uiteindelijk dus testen!!.
Inmiddels ben ik druk aan het testen op verschillende materialen en uit aan het vinden welke accessoires waarvoor dienen en ook echt handig zijn.
Als eerste ben ik aan de slag gegaan met de SteamIt met handschoen. Na het water met een maatbeker netjes afgepast te hebben en het apparaat ingeplugd in het stopcontact en aan geschakeld was het heel snel op temperatuur en gebruiksklaar.
De douchewanden en spiegels zijn nog nooit echt clean geworden met diverse schoonmaakmiddeltjes, zeem en trekker dus ik moet zeggen dat met na de stoombeurt nadrogen met een hydrofieldoek het echt goed gelukt is.
Daarna voor alle plavuizen en pvc vloeren in keuken hal en natte ruimtes de stomer ingezet met blauwe fluffy doek waarmee ook een heel mooi resultaat geboekt is streeploos schoon met weinig water. Tenslotte zit er maar een halve liter in het reservoir maar daar kun je echt flink wat meters mee stomen wat me positief verbaasd heeft.
Omdat we best grote ruimtes in huis hebben was het altijd lastig om met welk apparaat dan ook de hele ruimte te kunnen bereiken zonder steeds van stopcontact te wisselen. Voor een stofzuiger is dat nog niet zo erg maar een stomer die opnieuw op temperatuur moet komen en daar tijd voor nodig heeft is dat niet zo handig. Dit apparaat heeft een snoer van 8 meter!!
Ideaal dus maar tegelijk kan ik het ook als nadeel benoemen omdat ik een soort oprol systeem mis. Zodra het complete snoer is uitgerold ga je er over struikelen als je het weer korter zou willen of je moet het steeds af en op rollen.
Ook wel goed om te benoemen dat aan elk doekje of textielen wisser een flap zit waarmee deze als het nog warm is veilig te verwijderen is, lekker stevig en duidelijk zichtbaar.
Zodra ik even tijd heb ga ik mijn oosterse tapijten eens proberen te reinigen omdat dat ook moet kunnen maar daarover volgende keer..
Ik kan deze vloerreiniger enorm aanraden. Het is even uitvinden welk accessoires waarvoor ingezet moet worden. De omschrijving in het boekje is echt wel een uitzoek klusje. Er staat meer beschreven over veiligheid dan over wat je er mee kunt en welk hulpje je daarvoor zou kunnen kiezen dat is wat ik een beetje jammer vind dat zou tijd schelen als het wel ruim beschreven zou zijn met voorbeelden en eventueel plaatjes of fotos.
Al met al zeer zeker aan te bevelen, het scheelt veel schoonmaakmiddelen, gebruikt weinig water, is snel op temperatuur, biedt veel mogelijkheden en heeft een bijzonder lang en stevig snoer

Pluspunten

• veel accessoires
  • lang snoer

Minpunten

• geen snoer oprolsysteem
  • beknopte handleiding

Lisanel 22-03-2021

Handzame stoomreiniger voor elke klus

Toen dit apparaat werd bezorgd was ik verbaasd over het lichte gewicht en de kleine verpakking. Mijn oude stoomreiniger, een slede is veel groter en zwaarder. Na ontvangst ben ik natuurlijk direct aan de slag gegaan met schoonmaken. Omdat het water reservoir relatief klein is vergeleken bij de slede dacht ik dat ik het apparaat vaak zou moeten bijvullen. Maar dit was niet het geval. Ik kon makkelijk de vloer van beneden verdieping schoonmaken zonder bij te vullen. Een groot voordeel was dat de vloer snel droogt. Er zit een lang snoer aan het apparaat dus heb je veel bereik zonder steeds de stekker te hoeven verplaatsen. Omdat het een steel stoomreiniger is hoef je geen slede achter je aan de trekken en het schoonmaken van vloeren gaat verrassend licht. Het extra opzetstuk voor tapijt is erg prettig bij het schoonmaken van het vloerkleed en de deurmat. De handschoen is perfect voor het schoonmaken van de keuken, de tegelwanden in de badkamer maar ook de deuren. Alleen nog even een droge doek erover en alles is perfect schoon. De eerste twee weken was ik super tevreden over de stoomreiniger maar er zijn nu helaas ook een aantal minpunten. Na 2,5 week begon de stoomreiniger in plaats van alleen stoom ook grote druppels te geven, die zichtbaar blijven als ze zijn opgedroogd. Daarnaast is de stoomafgifte niet gelijkmatig, maar gaat dit een beetje in golven. Na het gebruik van de kleine driehoekige voet blijf je achter met een schone vloer, maar wel vol strepen. Bij bepaalde doeken ( voornamelijk de dikke blauwe) is de voet instabiel en klapt deze op als je de stoomreiniger weer naar je toe beweegt. De pluspunten zijn dat het een handzame stille stoomreiniger is die snel op temperatuur is een groot bereik heeft door het lange snoer en ingezet kan worden voor bijna alle schoonmaakklussen omdat er zoveel opzetstukken bij zitten, waaronder de handschoen. Ik gebruik de stoomreiniger voor bijna alles zoals vloeren schoonmaken, de keuken, badkamer, toilet, matrassen opfrissen etc. Goed schoonmaken zonder dure en chemische reinigingsproducten.

Pluspunten

• Snel opgewarmd
  • Multifunctioneel en handzaam
  • Lang snoer
  • Stil in gebruik

Minpunten

• Voet met sommige doeken instabiel
  • Stoomafgifte niet gelijkmatig
  • Geeft ook druppels af
  • Strepen op de vloer

Ingrid410 19-03-2021

Niet wat ik er van verwachten

Helaas vond ik het de Steam mop behoorlijk tegen vallen. Om te beginnen vond ik de gebruiksaanwijzing al super onduidelijk en wist ik niet welke accessoires ik waarvoor moest gebruiken. Voor de vloer deed hij prima zijn werk. Er zitten heel veel accessoires bij, dus ik dacht dat is ideaal voor veel dingen, maar helaas werkte dat een heel stuk minder. Op de laagste stand produceert hij nog heel veel stoom. Waardoor als je de ramen er mee doet je alleen maar strepen en druppels krijgt. Hetzelfde geldt voor de oven of kookplaat. Op de vloer werkte het goed. Maar je moet uitkijken dat je niet te dicht bij je voeten komt, want mijn enkel had ik al verbrand omdat de hete stoom er tegen aan kwam. Er zit wel een lange snoer aan, maar zo'n snoer zit ook behoorlijk in de weg. Ik ben niet blij met dit apparaat. Hij werkte wel nog best goed voor de kinderstoel te reinigen, maar ook daar liet hij veel druppels en strepen zichtbaar. Erg jammer dat hij dit niet goed doet. Ik raad dit apparaat dus ook niet aan om te kopen.

Pluspunten

• Vloer wordt goed schoon

Minpunten

• laat druppels en strepen achter
  • slechte gebruiksaanwijzing
  • Je kan jezelf verbranden
  • te veel accessoires

minouch2 16-03-2021

Bacterie vrij schoonmaken

Deze wou ik al lang, maar twijfelde steeds over welke ik zou aankopen. Deze black&decker 15in1 is het geworden. Mijn verwachtingen zijn hoog.
Alles zit compact verpakt en is super snel gemonteerd. Het design is mooi en straalt luxe uit. Eens het reservoir gevuld is met kraantjes water kan ik na 15 sec aan de slag. Hij glijdt moeiteloos over de vloer en ik kom in alle hoekjes en onder de banken. Met een draaiknop makkelijk het type vloer in te stellen. Hij doodt 99,9 %van de bacteriën en is bovendien super om huisstofmijt te doden. Mijn hand allergie aan chemische produkten is ook verleden tijd, daar ik enkel gebruik maak van kraantjeswater en emmer en dweil achterwege laat. Met het lange snoer bereik ik vele plaatsen. De vele meegeleverde hulpstukken zijn handig om de oven te poetsen, voegen te schrobben, ramen te poetsen. Bij het poetsen van de ramen dien je met een droge doek na te drogen om strepen te vermijden.
Wij zijn super fan, ons huis is netter en de schoonmaak een stuk handiger.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Doodt 99,9%van de bacterien
  • Geen allergieën meer

Minpunten

• Geen maatbekertje om waterreservoir te vullen